Tyresö SLottskrog

FAQ

Med i genomsnitt 40 bröllop & fester per år så lovar vi att vi vet att inget bröllop eller fest är den andra lik. Därför har vi nedan samlat ihop lite frågor som vi ofta får ställda av våra brudpar & andra som skall ordna fest.

Dekor & Dukning

När kan vi sätta vår dekor som vi har med?

Under er bokade tid av lokalen, alternativt att ni bokar lokalen dagen innan eller tidigare samma dag mot ett tillägg. Dekoren skall också vara nedmonterad så ni kan lämna lokalen enligt avtalad tid. Skall dekoren kastas kan vi ta hand om soporna mot en extra kostnad. 

Vi har massa idéer och planer och dekor som ska sättas upp gör ni det åt oss?

Vi har ett antal firmor som vi rekommenderar som är proffs på dekor, vi sätter inte dekor.

Vem lägger ut bordsplaceringskorten?

Det ansvarar ni för.

Vad ingår i er dekor?

Linneduk på sittande borden, jusstakar med ljus, dunilitservette (finns flera färger).

Ingår blommor på borden?

Blommor ingår inte i offerten om det inte är specificerat separat.

Mat & Dryck

Om vi behöver specialkost?

Detta är vardagsmat för oss så det innebär inget problem alls.

Kan vi ta med egen dryck?

Vi har alkoholtillstånd i våra lokaler så ingen egen alkohol får tas med däremot egen alkoholfri dryck är ok, begär offert för det.

Kan vi ta med egen mat?

Vi ser helst att ni tar mat via oss. För att ta med egen mat kan vi i vissa fall göra en överenskommelse. Tar ni med egen mat ingår ingen dukning, städning eller personal, begär offert.

Kan vi ta med egen tårta?

Ja, ni kan ta med egen tårta en avgift på 35 kr/pers kommer dock att tas ut för porslin och hantering.

Teknik & Övrigt

Vad ingår i ordinarie städning?

Att det inte har skett något extraordinärt som illamående gäster, konfetti, skum eller skadegörelse.

När är sista dagen för antalet gäster?

14 dagar innan ska allt vara komplett och efter det går det inte att justera ner antalet gäster, smärre ökningar kan fungera.

Är det tillräckligt med personal?

Vi har alltid tillräckligt med personal på våra event för att genomföra en utmärkt service till er och era gäster.

Ingår projektor och duk?

Det går att hyra till om ni önskar det.

Vad ingår det för teknik?

2 högtalare ingår, inga egna får medtagas utan godkännande från oss.

Vi hoppas ni fick svar på några av era frågor?

Ni får mer än gärna kontakta oss för mer information och offert.

Kontakt

Öppettider

Slottet är öppet för privata bokningar och fester allt ifrån frukost till vicking så ring oss gärna om ni har frågor.